Weboldal készítés: mit kerülj el új bemutatkozó oldaladon

Ha új bemutatkozó weboldalra van szükséged, akkor nyilván tudod Te is, hogy a legjobb megoldás, ha profi fejlesztővel készítteted el. Sok olyan elem van, amivel számolni kell, sok megoldás van, amit az évek meg a rutin fog számodra meghozni, de nyilván ennyi időd nincs rá, hogy weboldalad elkészüljön. Ezért ebben abban igyekszek a segítségedre lenni, hogy mik azok a dolgok, amiket mindenképpen kerülj el új bemutatkozó weboldaladon.

Weboldal készítés – miket érdemes elkerülni

Weboldal készítés
Weboldal készítés

Ha jó weboldalt akarunk, akkor számos tényezővel tisztában kell lennünk. Nem akarok teljesen az alapoktól indulni, hiszen az igencsak terjedelmes bejegyzés lenne. De vannak szép számban olyan trendi és ma is népszerű megoldások, amiket ha igazán sikeres akarsz lenni el kell felejteni. Nézzük is mik lennének ezek.

Kevés szöveg hiedelme

Attól, mert valaki nem olvas manapság az interneten, egyáltalán nem biztos, hogy ez másokra is igaz. Számtalan ügyfelem meglepetten kérdezte, hogy biztosan kell ennyire sok szöveges információ? El fogja ezt valaki olvasni? Nos az analitikák, hőtértéképek és a visszajelzések azt mutatják, hogy igen. Nem mellékesen megfelelő és terjedelmes tartalom az alapja a Google találati listán előkelő helyezésünknek is.

Az információkat azonban strukturáltan szervezetten kell átadni az érdeklődőnek. A szép letisztult látványvilág és a sok értékes tartalom igenis megférnek egymás mellett, csupán törekedni kell erre.

Nem megfelelő tartalmak és tartalom kezelés

Sok esetben láthattuk már, hogy egy adott weboldalra meglepően más témakörben került ki oda semmiképpen sem illő más tartalom. Egy animációkkal foglalatoskodó oldalon nincs sok helye az audio eszközök tesztjének. Ha pedig a tartalmak kezelése nem megfelelő senki semmit sem fog megtalálni és káosz lesz a vége. Ebben szakemberekre kell hagyatkoznunk, ha nem akarunk vesződni a strukturális renddel.

POPUP – 2017 legkiégetettebb megoldása

Sok fajta popup létezik. Vannak, amik hasznosak. Vannak, amik kevésbé. Példának okáért egy exit point popup megmentheti a vásárlót attól, hogy elmenjen az oldalról egy kis kedvezménnyel, de egy információs popup el is üldözheti. Sokak számára a popup tetszetős, mivel hatékonyan lehet vele időzítve információt átadni. De ma már inkább reklámnak hat, mintsem fontos infóknak.

Animáció, flash és egyéb kerülendő idejétmúlt megoldások

Régen ez volt a divat, de mint, ahogyan minden a weboldalak technológiája is folyamatosan, rohamléptekben fejlődik. Ezért ma már nem divat egy egy oldalt “szétcsicsázni” inkább a letisztult és elegáns megjelenésre kell koncentrálni. Ha ezt túlzásba visszük, akkor zavaró lesz és inkább el fognak menni az érdeklődőink. A flash és egyéb régi dolgokat ma már a böngészők sem támogatják.

Reméljük hasznodra válik majd ez a pár tipp, sok sikert kívánunk!